Utvikling medlemmer og aktive medlemmer i idretten for Senja kommune 2008– 2023.

Postet av Senja Idrettsråd den 20. Sep 2024

Senja idrettsråd har gått inn og satt tallene fra idrettsregistreringen fra 2008 til og med 2023 i et system for å se på utviklingen av medlemsmassen og aktivitetstallene i Senja kommune i den organsierte idretten over en 16 års periode. Årene som er brukt er 2008, 2015, 2017, 2019, 2021, 2022 og 2023. Det vil helt sikkert være noen tall og områder som kan diskuteres er riktige ut fra feilført rapportering. Men dette vil nok ikke være noen vesentlig forskjell i forhold til resten av landet, tallene sett opp mot de ulike år er nok rimelige rette tall å bruke i en konklusjon internt i Senja kommune. Idrettsrådet har og hatt møter med flere av de største idrettslagene og gått gjennom tallene, så idrettsrådet er rimelig sikre på at vi er innenfor konklusjonen på rapporten. Rapporten ble presentert av daglig leder i idrettsrådet under kommunestyret 12 september 2024 med et lydhørt kommunestyret. Rapporten vil kunne brukes til å identifisere områder for videre utvikling av idretten i Senja, samt tiltak for å øke deltakelsen blant barn og unge. Idrettsrådet ser frem til å samarbeide med kommunen og idrettslagene for snu den trenden rapporten viser.

Rapport utvikling om medlemstall og aktivitetstall idretten i Senja kommune 2008-2023.pdf