I Senja kommune finnes det 5 haller av ulik størrelse. Midt - Troms hallen er eid av kommunen, trykk på linken til kommunen og dere kommer så videre til hjemmesiden for Midt - Tromshallen, der finner dere kalenderen i hjemmesiden. Senjahallen i Senjahopen er og en kommunal hall, den finnes i linken til Senja kommune under. Silsandhallen er tredje kommunale hall, den leies ut av FK Senja og driftes i samarbeid med kommunen. Link til kalenderen finner dere her: https://teamup.com/ks7dek6xyw3md1hjr2.  Filhallen eies og driftes av FIL Allianse og er en ren turnhall, trykk på linken til kommunen og der finner dere info om Filhallen. Femte hallen er Senja Storhall i Islandsbotn som er eid og drevet av FK Senja. Her trykker dere på linken inn til kommunen og så videre på hjemmesiden til FK Senja. Trykker så på banekalender.

Info om haller i Senja kommune.pdf

I Senja kommune av større anlegg er det:                                                                                                                                                                                                                   Pioner friidrettsanlegg. Eid og drevet av Pioner friidrett www.pionerfriidrett.no                                                                                                                                                Sandvika Alpinsenter. Eid og drevet av Finnsnes Skiklubb https://sandviklia.skiperformance.com                                                                                                                  Senja Aktivitets og Friluftspark. Eid og drevet av Senja ski. Ligger på Silsand. Skistadion, 35 km turløyper vinter som kjøres skiløyper i, ca. 20 km av disse er og tilrettelagt for gående. 6 km lysløype. Skileikområde/lekeområde med flere gapahuker. Er og dagsturhytte som er åpen døgnet rundt med ovn i 1.5 km fra stadion og en skihytte 3.5km fra stadion. Om sommeren er det fine bademuligheter i parken og en 18 hulls frisbeebane samt flere turløyper i marka.  Se skisporet.no     Pioner ski i Finnfjordbotn. Skistadion, turløyper og 6 lysløype som kjøres skiløyper i, Gapahuk ved Medvatnet ca. 3 km fra stadion og åpen lavo innerst ved Abborvannet - 3.5 km fra skistadion. Fine turløyper om sommeren.                                                                                                                                                                     Finnsnes fotballstadion. Eid og drives av FIL fotball. Nettsiden fil.no                                                                                                                                                                   I tillegg finnes det ulike idretts- og friluftsanlegg i kommunen. Sjekk gjerne skisporet.no der vil dere finne det meste av skiløyper og når disse er kjørt. Mange av disse løypene er og turløyper om sommeren med gapahuker underveis. Det kan og være lurt å sjekke klubber i Senja kommune på forsiden til denne hjemmesiden, og søke på de klubber som står der. da vil man finne flere ulike idrettsområder som man kan besøke.