Kurs for klubbene i Senja kommune høsten 2024.

Postet av Senja Idrettsråd den 1. Sep 2024

Senja idrettsråd har tatt opp tråden fra vinterens idrettskonferanse der det kom innspill på utfordringer fra klubbene med klubbadm. og drift av idrettslagene administrativt rundt om i kommunen. Idrettsrådet har derfor sammen med Troms Idrettskrets planlagt to teamskurs høsten 2024 for klubbene i Senja kommune. Målet er å styrke kompetansen blant tillitsvalgte og administrasjonen i de ulike klubber. Onsdag 09 oktober kl. 18.00 kjøres første kurset/kvelden som omhandler bruk av "Klubbadm" i klubbene. Andre kurset kommer onsdag 16 oktober kl. 18.00 og her er temaet "Klubbens styrearbeid i praksis". Første kvelden er rimelig likt for alle klubber uavhengig av størrelse. I den andre kvelden vil det kunne være en del forskjell på de mindre klubber og de største med ansatte, men kurset legger opp til at hver enkelt klubb i etterkant av kurset kan følge sin klubb opp med Troms idrettskrets på de utfordringer som er internt. Senja idrettsråd vil sende ut E-post til alle klubbene når kretsen har linken og opplegget klart, samt det legges ut invitasjon på Facebooksiden til idrettsrådet når alt er klart.