Fordeling LAM midler 2024 Senja kommune

Postet av Senja Idrettsråd den 1. Sep 2024

Ut fra fordelingsnøkkelen vedtatt på årsmøte 25 april i Senja idrettsråd har idrettsrådet nå fordelt årets tildeling. Merk at de som har medlemmer registert i denne fordelingsnøkkelen, men ikke kommer opp til kr. 1000,- blir justert opp til kr. 1000,- da de sentrale rammer krever dette. I Senja kommune tilsvarer denne justeringen kr. 30 ned på hver klubb i tildelingen. Summen for 2024 er kr. 1 324 092, en økning på kr. 112 020 fra 2023. Fordelingen pr. lag ligger i vedlegget.

Lokale aktivitetsmidler (LAM)

Lokale aktivitetsmidler (LAM) er en tilskuddsordning fra Kultur- og likestillingsdepartementet (KUD) rettet mot lokale lag og foreninger som driver idrett og fysisk aktivitet for barn og ungdom.

Formålet med tilskuddsordningen er å bidra til aktivitet og deltakelse i medlemsbaserte lag og foreninger som driver idrett eller fysisk aktivitet for barn og ungdom. Det er lagenes primæraktiviteter som skal støttes. Ordningen skal understøtte den frivillige innsatsen i lagene og bidra til å holde kostnadene ved deltakelse i idrett og fysisk aktivitet nede.

Vedtatt fordeling LAM Senja 2024.pdf